szkoła

Długo się zbierałam żeby napisać coś w tematyce szkoły, jako jedna myślę że z niewielu "blogerek" nie zrobiłam u siebie serii "Back To School" nie bez powodu..
zazwyczaj w takich seriach pojawiają się filmy, wpisy na temat zakupów związanych ze szkołą bądź jakiś rady np. dotyczące nauki, albo tego jak przetrwać rok szkolny, chcąc być minimalnie oryginalna chciałam się chwycić tego czego albo nie było, albo było ale nie często powtarzane. I tak właśnie się stało, dzisiaj macie przyjemność czytać wpis porównawczy szkół. 

Całkiem niedawno skończyłam gimnazjum, zwykłe publiczne, gimnazjum jak gimnazjum 
Całkiem niedawno też poszłam do nowej szkoły, zwykłej publicznej, szkoły średniej. Tym razem w moich dłoniach pojawiła się władza, to ja wybierałam to czego chciałam kierując się sobą, wybrałam szkołę gastronomiczną, branżową szkołę gastronomiczną 1 stopnia  kiedyś nazywaną po prostu "zawodówką". Dzisiaj chciałam wam przedstawić to dlaczego akurat wybrałam taką szkołą + porównać czy straszenie że szkoła średnia to już zupełnie inna planeta było słuszne..


Zapraszam. 


Dlaczego nie liceum?  

od kiedy pamiętam nie chciałam iść do liceum zawsze raczej myślałam o technikum, jestem z tych osób twierdzących że po liceum muszę iść na studia a po technikum mogę, mogę bo w teorii zawód mam więc gdyby mi się nie powiodło ze studiami zawsze mam zawód i jakąś alternatywę znalezienia pracy. I takim cudem wylądowałam w zawodówce, na gastronomi a dokładnie na cukiernictwie. Szkoła do której uczęszczam daje bardzo szerokie perspektywy, praktyki w najlepszych hotelach i świetni nauczyciele, szefowie jedni z najlepszych szefów Polskiej gastronomi, nie mając matury lecz posiadając egzamin zawodowy nie boję się że nie rozwinę skrzydeł i nie znajdę pracy, dlaczego? dlatego że szkoła ma właśnie to do siebie że przez nią to praca będzie szukała mnie! 


Dlaczego akurat cukiernictwo? 

Dlaczego cukiernictwo, pytanie męczące każdą osobę pytającą się gdzie chodzę do szkoły. Kompletnie nie żartując myślę że dlatego iż moje serce podbijają wyroby słodkie, słodycze każdego rodzaju czekolady, cukierki, ciasta, wszystko! w tej dziedzinie czuje się dobrze i czuje że raczej pasja do zawodu mnie nie opuści. 

Gimnazjum VS szkoła średnia. 

Nie mogę powiedzieć jaka jest różnica między gimnazjum a liceum 
dlatego tutaj ciekawych nie zaspokoję, zaspokoję tych którzy wybierają się do technikum albo właśnie zawodówki, technikum dlatego że mam przyjaciółki które są na techniku żywienia i usług gastronomicznych i trochę się w tym orientuje. Jeżeli chodzi o zawodówkę myślę że zadowoleni będą ci co wolą uczyć się konkretów, ja na przykład mam dość okrojony materiał z przedmiotów ogólnych ze względu na egzamin a nie maturę, zdecydowanie większy nacisk jest na przedmioty zawodowe takie jak w przypadku cukiernika (technika, technologia w produkcji cukierniczej oraz procesy w produkcji cukierniczej) czystych praktyk w tygodniu mam 10 godzin oczywiście rozdzielone na 2 dni. Jeżeli chodzi o przedmioty podstawowe typu matematyka, polski, historia itp, większość z tych przedmiotów mam 1 raz w tygodniu więc nie mam aż takiego nacisku na naukę z dnia na dzień, jeżeli chodzi o samą szkołę.. jak dla mnie dokonałam jednego z lepszych wyborów, szkoła bardzo mi się podoba pod względem nauki, szkoły jako budynku i nauczycieli. 

Technikum.

Wiadomo że technikum piszę maturę dlatego nauki mają trochę więcej, nauki mają też w przeciwieństwie do zawodówki, 4 lata więc materiał mają tak rozdzielony że przedmioty zawodowe mają stopniowane, na pewno mają więcej godzin przedmiotów takich jak biologia, chemia, polski niż zawodówka. U mnie w szkole przynajmniej jest tak że pierwsza klasa w tygodniu ma chyba 5 godzin zajęć praktycznych w tygodniu, czyli o połowę mniej niż zawodówka. 


Podsumowując.. 

Jeżeli porównywać mój typ szkoły do gimnazjum to straszenie było jednym wielkim błędem! 
myślę że znacie teksty w stylu "w liceum nikt nie będzie za wami latał i was pilnował " albo " w szkole średniej to już nie zabawa, trzeba się wziąć do roboty " owszem.. szkoła średnia wymaga od nas o wiele dojrzalszej postawy i umiejętności radzenia sobie samemu bez pomocy rodziców, ale w moim przypadku szkoła okazała się bardzo przyjazna i na tyle fajna że mimo wstawania wcześnie rano nadal lubię tam jeździć i nie czuje się w niej źle. 

Ja porównałam gimnazjum do swojej szkoły a jestem bardzo ciekawa jakby wyglądało porównanie do liceum, jeżeli ktoś z was chodzi do liceum opiszcie krótko czy też byliście straszeni na marne czy raczej wiele z tego okazało się prawdą. 


Link do poprzedniego posta---> https://gabriellamov.blogspot.com/2017/09/pielegnacja-moich-wosow-porownanie.html 

Link do mojego instagrama---> https://www.instagram.com/aletonaprawde_ja_/ 

Kontakt e-mail----> gabrysia09leonczak@interia.pl 


Komentarze

  1. Ja jestem w liceum i czasami żałuję, że nie poszłam do jakiegoś technikum lepszego ;/
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w teorii zawsze można zmienić, ale czy jest sens zaczynać od początku?
      mam nadzieje że chwile żałowania przeminą i że znajdziesz ciekawy sposób na życie! ♥

      Usuń
  2. Ja chodzę do technikum na profil informatyczny, też nie chciałam iść do liceum. Czasem jest ciężko, ale nie żałuję swojego wyboru. Jestem naprawdę pod wrażeniem tego postu! Jest o wiele ciekawszy niż te typowe bts! I moim zdaniem wybrałaś super kierunek, dość nietypowy ale to właśnie jest fajne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jako że zdecydowanie wolę uczyć się konkretów jak dla mnie był to strzał w dziesiątkę, jestem zdania że lepiej pójść do technikum/zawodówki niż głowić się potem nad studiami bo musimy na nie iść ☺

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy kierunek! Ja również postawiłem na zawód i wybrałem liceum plastyczne które kończę dyplomem z fotografii. Moja szkoła średnia jest bardzo przyjazna i o wiele lepiej będę ją wspominał niż moje okropne gimnazjum

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj też gimnazjum wspominam nie za ciekawie, no ale cóż teraz trafiłam w odpowiednie miejsce, mam nadzieje że z takim przekonaniem dotrę do końca szkoły ☺

      Usuń
  4. Rozważałam gastronomię, bo uwielbiam gotować, ale a) mój wegetarianizm mógłby utrudniać, b) rodzice byliby zawiedzeni. Więc wylądowałam w liceum, które kocham całym serduchem. Pierwszy raz mam naprawdę wspaniałą klasę i nauczycieli z pasją.
    Straszyli nas, straszyli, ale... nie widzę, żeby cokolwiek się zmieniło. Jasne, mam dużo bardziej pozytywną klasę, jestem wśród ludzi, którzy mówią tym samym językiem, co ja a nauka nie jest powodem do wstydu (liceum jest publiczne, ale "elitarne", drugie najlepsze w województwie) i mam cudnych nauczycieli. Jak na razie żadna z gróźb się nie spełniła, nauczyciele są mili, pomocni, stawiają na dialog, mają wspaniałe podejście do uczniów... Nie zamieniłabym mojej szkoły na nic innego. Pewnie w przyszłości zdarzy się, że będę na nią narzekać, ale po koszmarze, który przeżywałam w gimnazjum i podstawówce, lepszego środowiska sobie wymarzyć nie mogłam.
    Co prawda profil już mnie tak nie kręci, jak kiedyś, ale chociażby ze względu na moją ukochaną klasę, nie przeniosę się do innej. Dla tych ludzi warto tutaj być. ^^

    Pozdrawiam.
    https://uzdrowicielka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również jestem zadowolona ze swojego wyboru, klasy i nauczycieli nie mogłam sobie wymarzyć tak samo jak ty lepszego otoczenia, lecza podążałam za marzeniem a nie tym z czego ktoś będzie zadowolony. Mam nadzieje że tych "narzekań" nie będzie za wiele i że każdy dzień w szkole będzie takim jakim był do tej pory :)

      Usuń
  5. Ja we wrześniu zaczęłam liceum i na razie jestem zadowolona. Poza tym, nie ma technikum ani zawodówki w kategorii, w której chciałabym się specjalizować w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też się na początku kiedy zaczynałam myśleć o szkole średniej o to bałam, że nie znajdę takiego kierunku, jak widać się udało! :)

      Usuń
  6. bardzo fajnie piszesz:)
    www.flare.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny post! Ja osobiście skończyłam technikum hotelarskie. Mimo ze nie pracuje w zawodzie - nie zamieniłabym technikum na liceum 😊 Teraz są bardzo fajne zawody których za moich czasów nie było

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że teraz skończenie technikum w jakimkolwiek kierunku daje nam świetne perspektywy ze względu na rozwój technologii i zapotrzebowań w wielu zawodach :)

      Usuń
  8. Super post. Ja poszłam do technikum i jednak zmieniłam na liceum. Powodzenia <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każdy wybiera wszystko zależne od swoich upodobań i swoich planów związanych z przyszłością :) dziękuje ♥

      Usuń
  9. mysle że dobrze wybrałaś. Fajnie że wiedziałas co chcesz robić :) Sama tez skonczylam szkole zywieniową co było dla mnie karą....nienawidziłam tej szkoły. Wczesniej poszłam do liceum, ale poległam....a raczej upewniłam się co chcę robić i odpuściłam,. Ale niestety rodzice nie zgodzili sie żebym poszła do szkoły która wybrałam...wylądowałam wiec w technikum żywieniowym... jak moja siostra i chłopak. Skończyłam szkole,zdałam mature egzaminy i tyle z mojej nauki. I tak robiłam to co chciałam wczesniej i robie to do dzisiaj :) Wazne zeby w zyciu robic to w czym czujesz sie dobrze. Liceum jest dla mnie bardzo zlym rozwiazaniem...zauwazylam po znajomych którzy nie wiedzieli co chca robić...poszli do LO zeby miec 3 lata na zastanowienie. Konczyli LO dalej nie wiedzieli :) Jak skonczylam technikum, i zarówno ja jak i wiekszosc osób z klasy w czasie trwania szkoły sredniej okreslili sie czy chca tego zawodu czy pójdą w inną strone.

    fajny blog, subskrybuje <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najgorsze w rozwiązaniu liceum jest to że kiedy np. po roku trwania liceum obudzimy się z pomysłem na przyszłość zaczynamy od początku, mimo że wybrałam zawód który mnie interesuje nigdy nie będę w 100% pewna czy będę się w nim realizowała w przyszłości :) bardzo dziękuje za pozytywne opinię ♥

      Usuń
  10. Ja byłam w liceum... i żadnej różnicy między nim, a gimnazjum nie dostrzegłam, poza tym że nauczyciele i klasa się zmienili. Poziom bardzo zbliżony, lekcje tylko uzupełniały wiedzę tak naprawdę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie myślałam że prócz, otoczenia i może minimalnej zmiany związanej z nauką nie wiele się to różni od gimnazjum

      Usuń
  11. Ja osobiście z zawodu jestem trenerem personalnym a kończyłam w tym roku liceum językowe z profilem j. Francuski a na studia planuję iść na dietetykę. Także jaką szkołę byś nie wybrała i jesteś ogarnięta to zawsze sobie poradzisz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że tak, kwestia tego czy nie przydarzy mi się nigdy w życiu jakaś tragedia (odpukać) która spowoduje brak możliwości pójścia na te studia, w takim przypadku zawsze mam wyuczony jakiś zawód w którym mogę się spełniać, na chwilę obecną w moim zawodzie jest duże zapotrzebowanie cukiernicze :)

      Usuń
  12. Z mojego doświadczenia liceum to nic innego jak kontynuacja gimnazjum tylko w innym, czesto nowym, otoczeniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od znajomych z mojego rocznika też słyszę że kontynuacja tego samego, lecz jedni mówią to a drudzy że niby to samo ale bardziej cisną z nauką bo matura, więcej do nauczenia mniej podejścia prawdziwych nauczycieli.

      Usuń
  13. Dobrze, że wybrałaś technikum, piszę to z pozycji dawnego ucznia a teraz osoby pracującej w szkole. Technikum zawsze uczy Cię do zawodu, nabywasz dodatkowych umiejętności i chyba szybciej dorastasz bo praktyki są odpowiednikiem pracy :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wybrałam technikum :) jestem w szkole branżowej 1 stopnia (zawodówka) :) ale nauka zawodu ciągle pozostaje, i faktycznie zajęcia praktyczne uczą sumienności i dojrzałości :)

      Usuń
  14. Również nie zrobiłam u sobie notki "back to school".
    Od września także zmieniłam szkołę, ale na liceum, głównie dlatego że mam zamiar postem iść na studia.
    Życzę powodzenia w szkole! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym w swoim życiu była pewna tego że się wybiorę na studia.. kto wie może i wylądowała bym w liceum ;)

      Usuń
  15. Zawsze podziwiam osoby, które potrafią robić cuda, a nie wyroby cukiernicze, dlatego życzę ci powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w tym zawodzie na pewno rozwinę swoje skrzydła, rozwinę pasje i zainteresowania dlatego podwójnie cieszę się ze swojego wyboru, bardzo dziękuje :)

      Usuń
  16. Masz ciekawe podejście do całej sytuacji i w sumie powiem Ci że ja patrzyłam na swój wybór chyba bardziej szablonowo. Byłam w liceum ale chyba lepiej bym zrobiła idąc do technikum choć w zasadzie sama nie wiem
    Pozdrawiam
    http://ni3bi3ska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to ktoś kiedyś powiedział.. trzeba spróbować na własnej skórze, przekonałabyś się jakby było słusznie gdybyś spróbowała tego i tego, mam nadzieje że twój wybór nie poszedł na marne :)

      Usuń
  17. Post bardzo mi się podoba ;** Bardzo miło się go czyta, ale szczerze mówiąc brakowało mi jedynie jakichś zdjęć ;** Ale tak to naprawdę nieźle ;** A ja serdecznie zapraszam do mnie i do obserwacji mojego bloga https://justaahe.blogspot.com/ a z pewnością zrewanżuję się obserwacją ;** :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze nie wiedziałam nawet jakie zdjęcia mogłyby się tutaj pojawić dlatego ich brak, dziękuje bardzo za miłe słowa ☺ już zaglądam do ciebie i zostawiam po sobie ślad ☺

      Usuń
  18. Za rok skończę studia i jak wspominam mój wybór szkoły średniej wszyscy byli w szoku ze nie idę do ogolniaka tylko wybrałam technikum informatyczne ...wcale nie było lżej jak w LO wręcz pracy więcej bo oprócz matury jest jeszcze egzamin zawodowy ...ale nie żałuję i atmosfera była super żadnego wyścigu szczurów ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie ostatnio rozmawiałam z przyjaciółkami które są w technikum i zastanawiałyśmy się kto ma "lżej" technikum czy LO i doszłyśmy do wniosku że można to porównać Technikum nauka ogólna do matury + nauka zawodowa do egzaminu a w LO nauka ogólna do matury ale za to jest jej więcej

      Usuń
  19. sama byłam w technikum i pamietam ile bylo nauki. nie dość, że normalny materiał taki jak w liceum to jeszcze dodatkowo przedmioty zawodowe, ale ja juz po technikum, po studiach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak też uważałam, że praca nad podstawą +praca nad zawodem jest ciężka :)

      Usuń
  20. Great post, I loved it! :)
    If you want that we follow each other let me know by leaving a comment here -> http://beautyshapes3.blogspot.hr/2017/09/books-i-read-this-summer.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much, I already visited your blog :)

      Usuń

Prześlij komentarz

https://gabriellamov.blogspot.com/

Przyciski społecznościowe dostarczyły profilki.pl